D’ ŘőHǃȩ

Wednesday

SYED SADDIQ YANG MENGUJAKAN



Dah banyak kali jugak aku terbaca kisah Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ni. Adorable and educated.  Aku memang susah nak minat .. I mean bagi perhatian pada mana2  individu atau selebriti atau artis atau menteri atau sape2 lah yang dikategorikan sebagai public figure nih... Sebab tu dalam blog aku ni boleh kira dgn jari lah berapa kisah individu je yang aku dh tulis.  tapi Syed Saddiq ni lain sikitlah. Muda dan berani bersuara...  dan yang paling win cara dia menyampaikan suara tu.

Dalam usia dia ni, dan lepas dinobatkan sebagai pendebat terbaik asia, rasanya he has a bright future.. cuma aliran mana yg dia nk pilih itu hak dia.  Yang penting untuk kebaikan.

Dan one thing hidup sebagai Syes Saddiq pun dah xde privacy la kan. Semua yg dia buat akan jadi perhatian terutamanya orang2 yang tak suka dia. Itu karenah yang kena hadap la kan.. tapi kenapa nak risau.. manusia dan kehidupan mana ada yang perfect.

Sebagai orang muda yang educated, berani dan pandai bersuara harap2 Syed Saddiq dapat jadi contoh and sumber inspirasi pada ramai generasi mude yer. Buatla sesuatu dengan pride. Teruskan.

Akak  dulu debater kampung je dik.. seb baik xde sape kenal...  hehe..





No comments: