D’ ŘőHǃȩ

Wednesday

2016 TAHUN MEMBIZIKAN DIRI


Soon je dh nak masuk tahun 2016. Sana sini dengar orang cakap cepatnya masa berlalu... cepatnya masa berlalu... cepatnya dah nak masuk tahun 2016.... ye kan memang terasa cepatnya. Sedar2 dah hujung tahun. Tapi keje2 untuk tahun ni belambak lagi yang tak siap. Hmmmmm

Bila sebut pasal keje ... pasal komitmen... pasal tanggungjawab tu la sebenarnya rutin aku yang buatkan aku rasa cepatnya masa berlalu. Masa yang ada kena buat macam2 perkara. So secara  realistiknya... ada yang siap on time ada yang delay ada yang xsiap2 lagi. Nak wat macam mana... hadap tetap kn hadap.

Aku ni bukan jenis manusia  yang suka tanam azam setiap tahun. Memang xde sebenarnya. Cuma tahun 2016 ni aku nak kena lebih  lagi membizikan diri.  Aku kena selesaikan beberapa perkara penting dalam hidup aku yang  tertangguh. Tahun 2015 banyak cabaran n dugaan dari segi kerja dan kesihatan. Jadi xdapatla aku sempurnakan bbrp perkara penting.

Yang pasti... tahun baru ni kena fokus study. Itu azam paling besar. Mesri...mesti. Walau macam mana pun mesti fokus jugak. Perkara lain mungkin nak start exercise .... kesihatan kena menten. Mungkin skrg dah ok  utk aku berlari... cehhhh lari la sangatttt. Threadmill kt rumah ni pun dh lm jd barang perhiasan....

Other than study n misi menjaga kesihatan... perkara lain utk diri aku sendiri tetap sama saja. Rutin yg sama jugak dari bgn pagi sampai la ke malam... cuma tahun 2016 aku  akan lebih sibuk dengan urusan kerja. Dengan bbrp kontrak in hand utk tahun depan... kena besedia la..

Aku berdoa supaya tahun 2016 ni kehidupan akan jadi lebih sempurna... teratur.. bersemangat dengan perkara yg lebih baik.. lebih serius n lebih memajukan diri. Hal remeh temeh dan bodoh2 campak dalam laut je la... kan. Harap jugak semua yang lain pun mempunyai kehidupan yg lebih baik.

Be positif.





No comments: