D’ ŘőHǃȩ

Sunday

TAHNIAH IZA ... DARI MARAN KE MELBOURNE

Semalam.. one of kawan baik aku Izawati baru je selesai majlis konvo phd dia kt victoria Uni Melben. Ferrrrr congrats Dr Iza. N congrats jugak utk husband Iza Arif yg juga konvo sekali. Hebattt. Yerla dua2 pun lecturer .

Iza ni geng bas sekolah aku dulu kat Maran. Belajar n membesar sekali. Budak baik ni... pandai pulak tu. Sebelum ni aku pnh tulis pasal Iza dlm blog aku ni. Aku ckp klu la Iza ni ponteng sekolah pun... tentu ponteng sekolah tu bkn dosa la... haha.

Lepas sekolah memang jarang2 jumpa. Masing2 dgn haluan sendiri masa sambung belajar. Dulu2 nk contact bukan senang mcm skrg. Walaupun dulu dia kt UIA n aku kt UKM tapi harammm x pnh tejumpa. Bila jumpa time ada kenduri kt maran jer la. Bau bau bacang kan.

Memang sangat inspire bila dpt tahu dia nak further phd. Rasa macam i shud go for it too. I mean why not kan. Klu Iza boleh aku pun mesti boleh. Sebenarnya.. bab akademik ni mmg sangat membakar jiwa aku. Sangat menyuruh2 aku untuk sampai ke tahap tu. Iza ni mmg kawan yang aku tak boleh nafikan memberi inspirasi utk aku tekial2 gak buat phd. Serius.

Tapi tula kan... siapa sangka.. dari small town Maran tu Iza boleh sampai ke Melben mencari ilmu.  Kira wakil kampung kita la utk tu yer.... hihi. So yang boleh aku cakap m so proud of u fren... n so Arif. Gud luck for future endeavor. Jangan lupa doakan saye pulak yerrr.. hihi. Memang strugle amat ni.. haha.

Masa aku ke sana sempat jugakla pusing2 Victoria uni tu.. n RMIT jugak. Suruh anak aku tengok. Selain cantik blh ambik mood n bg inspirasi kat anak aku utk further sampai sana nanti. Insyaallah.

Hepi dengan kejayaan kawan2. ..


No comments: