D’ ŘőHǃȩ

Sunday

SKM DAN SKMers YANG TERCINTAAAAA


Kelmarin.... tetiba aku dh di add kan secara otomatik dan paksa rela dlm grup sek rendah  oleh kawan aku yg namanya sama dgn aku... beza satu abjad jer... si rahimah a.k.a ieym..a.k.a imah...a.k.a anzalna...ehhhhhh...haha.  Giler tekejut aku... dah nak masuk fosiris tetiba ade grup sek rendah kt wassap... Meraban jugak gilap memori. haha.

Jenoh aku go thru satu2 sape dlm tu...ada yg aku kenal sangat2... ada juga yg aku tak ingat... siasat2 then  slowly baru blh recal... tu pun ada yg masih samar2.  Tengok gamba profile ferrrrrr semua gorjes. Dulu masa kt SKM pepalehh beringus tak senonoh blake... haha.

Aku ni memang tak ada sosial media kecuali wassap jer. Sape2 geng sek sama ada sek ren atau sek men cuma dpt jumpa aku d wassap jer. Kenapa aku takde sosial media yg lain like fb.. tweeter.. ig.. tele.. line.. etc etc... tu len kali la aku post. Bukan sebab aku anti sosial... no no no no... no sama sekali... hihi.    Jd disebabkan aku ketiadaan media sosial itu semua maka kelambatan la aku dimasuk ke grup. Tu jer nk bg tahu...

Tapi seriously dapat jumpa balik most of geng SKM memang terbaik. Otomatik memori lama datang... berduyun2 datangnya. Giler best. Ni semua geng sek aku yang paling awal. Masa sek rendah dulu kat Maran aku bukan takat kenal dan baik dengan kawan2 jer tp boleh kenal parent sekali. Maran pun dulu small town. Buat mende pelik sikit haaaaa sampaila kt telinga mak aku. Tapi tu la yang sweetnya.

Lepas habis sek... masing2 dah bawak diri keluar dari Maran tu. Aku mmg  sek kat Maran tu smpi habis. Masuk U dan bekerja  baru kluar dari town tu... huhu. Tapi masa tu mana ade hp. Yg ade public phone. Internet tu mcm nk beli kereta susahnya nk dapat akses... aderla 2 3 internet cafe kat Maran tu... bkn mcm sekarang.  Jadi disebabkan ketandusan internet time tu ... maka contact pun lost laaaa. Yg klua pg blaja.. yg klua pg kerja.. yg klua pg kawin... mmg xtahu kemana.. Selalunya klu blk Maran jumpa pun 2 3 orang jer... tu pun dh kira hebat sangatlaaa tu... hihi.

Jadi... bila dah jumpa blk ni mmg rasa best. Tengok profile pic ferrrr masing2 makin jelita and hensem... makan jamu mak dara ke aper dorang ni... hihi. Masing2 dah ada famili.. anak2 dah ramai.. kareer yg baik... Alhamdulillah. Semoga semua kawan2 SKM aku terus sukses dlm kehidupan masing2.

Ini lah rezeki kita dpt bejumpa semula dlm grup ... banyak yg kita boleh belajar dr diri masing2. Banyak jugak yg kita boleh belajar untuk masa2 akan datang. Seriously aku sangatlaaaaaaa rindu zaman sek rendah  dulu. Kehidupan 6 tahun mmg sweet sangat sbb masa tu semua jujur n menjadi diri sendiri. Nak main getah.. main tudung botol.. melompat.. berlari.. betepuk betampo.. begaduh.. n segala macam keje bebudak berlaku tanpa kontrol2 ayu. Main blasahhhhh jer. Nothing to hide!. Mmg semua jadi diri sendiri kannn.... aduiiiiiii rindunyaaaa. Mahalnya kenangan tu.


Dari kanak2 riang dulu sampai jadi parents yg riang... aku bangga dgn pencapaian n transformasi geng2 aku ni. Hebatttt.  Aku rasa klu cikgu2 semua tahu lagi dorang bangga kan. Aku ada satu pepatah... jauh perjalanan luas pemandangan bertambah pengetahuan. And aku sangat bangga membawa nama Maran ke serata pelosok dunia yg aku pegi. .. begitu jugak setiap sorang dari korang kan.

Walaupun sek kita tu dah berubah rupa... ala2 kemajuan dan kebangunan.. aku masuh hafal setiap inci kawasan sek tu. Dari masuk pagar.. padang perhimpunan.. asrama.. court takraw.. kantin.. blok2 kelas.. sampaila ke koridor blkg tempat main getah zeropoint. Itu mmg true... sangat true... sepanjang2 koridor bawah tu penuh main getah. Pastu dah habismain getah.. main batu seremban plak.. tudung oren plak.. gitula gilir2 sampai habis season. Kannn. Ni sekarang klu ajak main getah bagus ni. Tecabar lemak masing2 ni. Hihi.

Aku harap kita selalu dapat menten silaturrahim ni. Sampai bila2. Always miss u olls... always luv u olls... sangat spesell semuanya. Sama macam aiskrim seposen kat kantin dulu... dah xjumpa lg dah... klu ada pun harga aiskrim tu dh kena gst... hihi

keep in touch uolsss.

SKM 83/88. korang dah tua !!... haha..










5 comments:

Shahrizad Shahrizad said...

Sweet writing...hehehe...what do you think

Shahrizad Shahrizad said...

Sweet writing...hehehe...what do you think

Rohie Husain said...

Trademark sungguh what do you think tu kann....

lupa nk tulis ko blanje aku air sirap kt gerai maran dulu... is very d sweet... hihi

Zainol Zakaria said...

Tahniah sahabat

Zainol Zakaria said...

Tahniah sahabat