D’ ŘőHǃȩ

Wednesday

JANGAN BUANG PEMBERIAN ORANG


Dalam hidup kita ni mesti kita pernah dihadiahkan sesuatu oleh orang di sekeliling kita kan. Tak kiralah hadiah berupa barangan ker, tulisan ker, gambar ker atau apa saja yang mungkin orang create khas untuk kita kan....  Tak kiralah mahal atau murah...tapi bila dah diberikan mestilah special namanya tu.

So, sebagai orang yang menerima, kenalah kita hargai setiap pemberian orang pada kita. Mungkin pemberian tu tak istimewa di mata kita, tapi sangat bererti pada orang yang memberi. Selagi boleh disimpan, simpanlah sebaiknya. Jangan sesekali dibuang begitu saja. Kalau dah tak boleh disimpan di dalam tangan sekalipun, jangan terus dibuang... lebih bagus dipulangkan saja.

Bayangkan kalau orang yang memberi tu dapat tahu pemberian mereka dah tiada lagi... bayangkan apa mereka rasa kan... sedih, kecil hati so n so.

Kalau kita letakkan diri kita ditempat mereka pun begitu juga. Bila kita bagi sesuatu hadiah atau apa saja pada kawan2 kita... kemudia hadiah tu dibuang begitu saja... pun kita sedih juga kan.

Rasanya kita perlu lebih belajar menghargai pemberian orang dan orang yang memberikan. Macam mana kita nak orang lain menghargai kita... begitulah juga kita kena menghargai orang lain dalam kehidupan kita nih.

(poyo sikitlah post ni) hehehehe...

No comments: