D’ ŘőHǃȩ

Thursday

AKU TAK SUKA OUTSTATION



Outstation sebab kerja memang tak boleh dielakkan. Dah tanggungjawab kan. Tapi seboleh-bolehnya aku akan elakkan. Selagi ada staff lain yang boleh aku paksa... selagi itulah aku tak nak pergi. Sebenarnya ada banyak sebab yang aku tak suka OS tak kesahla local or oversea.

One thing yg macam dah jadi habit aku ialah malam sebelum nak pegi OS tu aku selalunya tak boleh tidur.  Walau pun penat or rush prepare  macam2 utk OT, tapi still tak boleh nak tidur. Sometime sampai pkl 3 pagi pun tak tidur. Then by 4 pagi dh nak kena bangun kalau nak ambil flight. klu  drive pun sama, pagi2 dh keluar lps tu dgn mata mengantuk meredah perjalanan.

Bila dah sampai tempat OT, biasalah banyak agenda nak dibuat, mana boleh tidur awal. bertahan dengan mata mengantuk and kepala yang berat memang sakitlah. Tapi selalunya berjaya bertahan walaupun......

Cuma part yang jadi masalah bila nak balik. Time tu memang outla. mengantuk, penat dan tambah lagi dengan kerja2 baru nak kena buat... plus bila masuk ofis the next day after OT ada lagi keje2 lain menunggu. Haaaaaaaa that time memang menyesal sebab tak tidur the night before OT tu.

Tapi tulah...what to do. Kerja tetap kena siapkan. nama pun tanggungjawab kan.


Jadi confirmlah... aku tak suka OT.

No comments: