D’ ŘőHǃȩ

Sunday

GAYAT RUPANYA SLIDE DI WATERPARK



.........................
Bila ada chance bercuti dengan family, memang aku takkan lepaskan. Asalkan bersama...buatlah aktiviti apapun mesti rasa berharga. Jadi dalam satu percutian ke utara tanah air, kami singgah di Marina water Park. Taklah besar sangat kalau nak dibandingkan dengan sunway lagoon..tapi bolehla daripada takde kan.

sampai2 je... memang excited gier tak sabar nak terjun. Yang paling over tentulah si Adriena. Tak nyempat2 nak tukar baju. Aku pun sama sebenarnya, tapi kontrol sikitlah depan anak kan. Marina Water Park tu ada dua gelongsor air utama. taklah tinggi sangat. straight forward jer. tengok dari bawah..alahaiii tak mencabar langsung. Kot macam yang Sunway Lagoon tu berpusing2 baru gempak kan. Tapi, apa2 pun terjun dalam air dulu... cek apa yang patut. mandi2 sikit. lepas tu baru panjat atas nak slide....

Hari tu orang ramai sederhana ramai. awal2 sampai lagi aku tengok dorang berebut2 nak gelongsor... ish ishh ishhhh.... takkan nak tunggu lagi kan. kita orang pun ambik turn la. sampai je kat atas, ada beberapa orang baru nak terjun. Aku sabar sikitla. tak lari gelongsor tu kan. Tiba2 hubby aku tarik tangan aku. Jom.. jom katanya.

Sebaik aku melangkah je dan tengok gelongsor tu ke bawah.... makkkkkkkkkkkkkkkk.... tinggi rupanya. itu kalau takde air bawah tu memang sah patah lutut. Aku dah gayat. serius gayat... Tak jadi nak terjun. dan dan nak turun semula. Tapi kat belakang dah ada orang tunggu. Hubby aku cakap... "cepatla, orang belakang tunggu".

Aku dah pasrah duk kat tepi dinding tu. Sedar2 tangan kena tarik.... feerrhhhhhhh.... aku pejam mata rapat terus..sedar2 dok dalam air dah.... hahahahha... sempatla tertelan air ikut hidung ikut mulut. Huh..serik. Tak nak dah panjat atas tu.

Si Adriena pulak.... pun sama. Mula2 kan main excited, sampai atas jer terus kecut. Bila B tarik dia gelongsor jugak.. meraung2 dia sampai kat dalam air tu... hahahahhahahahahhahaha.... lepas tu aku dan adriena just mandi2 jer.. biasa2 jer....

Tapi bila tengok budak2 kecik terjun selmab je akurasa tercabar jugak..... tapi... alaaa bagi chance la kat dorang kan.... kita orang berenang and main2 bola tampar je la kat dalam tu....

gayat rupanya.. selama ni aku tengok macam syok jer.... aduhhhhhhh.... rugi jebayar tiket kan.

........................................

No comments: