D’ ŘőHǃȩ

Friday

KENAPA AKU 'BENCI' AYAT-AYAT MOTIVASI

Sebut saja motivasi, aku rasa hampir semua manusia kat dunia ni pernah menghadiri kursus motivasi. specially time belajar and time keje. kursus motivasi ..kursus motivasi..kursus motivasi. aku ni bukanlah anti kursus motivasi tu, bagus sangat sebenarnya kalau dapat joint. at least lepas habis tu memang dapat semangat baru untuk study ataupun teruskan kerja.

Cuma satu yang aku tak suka tentang kursus motivasi ni ialah.... AYAT-AYAT atau KATA-KATA yang digunakan tu. terlalu retorik. ibaratnya boleh panjat gunung kinabalu hanya dengan semangat... kalau tak exercise, takde skill, tak fit, kesihatan tak ok.. harammm dapat panjat. Itulah logiknya.

paling aku tak boleh lupa ialah topik pasal pengurusan masa. Kenapa aku ak boleh luper...? mestilah sebab aku yang terkena dengan facilitator. ada argument yang akhirnya aku yang disalahkan. sedangkan sepatutnya semua orang berhak untuk memberikan pendapat.... memberikan pendapat bukan bererti menongkah arus kan.. kan kan kan..

aku cakap banyak perkara dalam hidup yang aku tak dapat buat sebab tak cukup masa. then fc kata aku silap sebab semua orang ada 24 jam sehari dan ramai orang berjaya diluar sana. aku kata mmg betul semua orang ada 24 jam sehari tapi tak semua orang ada komitmen yg sama. fc kata perdana menteri pun ada 24 jam dan dia boleh mentadbir sebuah negara lagi tanpa gagal... part ni yg aku paling hangeeennnn.. (nampak nor nak mengata aku ni gagal..) memanglah PM ada 24 jam dan dia boleh mentadbir negara dengan jayanya... aku sikit pun tak nafikan tapi tengoklah berapa ramai assistant yang PM ada... berpuluh kementerian, beratus jabatan, beribu cawangan dan berpuluh ribu pekerja awam... tapi aku....

ni yang buat aku rasa motivasi ni lebih banyak retorik ... ishhhhh


.................................................

No comments: